vrijdag 7 november 2014

nog een retro jurk...

Ik heb jullie al mijn 1e June Dress getoond. Dat was ook de jurk waarbij ik dinsdag op de boekenbeurs geshowd heb. Dat verslag komt zeker later nog!

Maar nu over deze jurk. Die heeft echt een retro motief (lang leve het stoffenspektakel) en paste perfect bij de snit van deze jurk. Ik ben wel even bezig geweest om het motief zo mooi mogelijk te laten doorlopen, maar echt overal gelukt is dit, een beetje onmogelijk met deze grote print.







De jurk is volledig 1 maat kleiner gemaakt. Vooral aan mijn heupen is dit echt beter.
De halslijn heb ik ook volledig veranderd. Ik heb een grote boezem en ik voel me vaak gevangen met een te hoge hals.
Ook de V-nek heb ik nog 2cm extra verlaagd. Gewoon om dit uit te testen.
Een laatste aanpassing is dat ik de rok nog iets korter heb gemaakt. Zo heb ik toch echt weeral een ander kleedje.

Volgend idee voor een aanpassing van dit jurkje, is een andere soort rok erop. Later daar zeker meer over.

1 opmerking: