woensdag 26 november 2014

een kaartenmapje, tutorial...

Mijn schoonbroertje was jarig. En deze lieve schat heeft nu eens nooit iets nodig. Dus zijn we maar een bon van fnac gaan halen. Daar kan iedereen altijd wel iets mee doen :-)

Maar een bon afgeven is zo saai, dus moest er een cadeau bij komen. Zo gezegd zo gedaan, een kaartenmapje. 



Bij mijn eerste versie heb ik iets verkeerd gedaan. Ik dacht dat ik wel kon rekenen, maar blijkbaar dus niet. Veel te klein en veel te smal. 



Dan maar een teweede versie maken. En omdat ik er zin in had, ineens een tutorial erover geschreven. Als oefening voor mijn 100ste bericht :-D

Stap 1:
- Kies een buiten- en binnenstof. Bij mij is de buitenkant groene skai en de binnenzijde een stuk gestreepte canvas.
- Knip 2x een rechthoek uit van 22cm op 12cm. Ik heb dit in een dikker papier gedaan, zo kan ik dit hergebruiken.
- Vergeet je logo niet. Indien gewenst kan je ook velcro gebruiken om dit te sluiten. Achteraf gezien was dit voor mij niet nodig.


Stap 2:
- Naai de goede kanten op elkaar. Vergeet geen keergat te houden.
- Knip de hoekjes af en keer om.
- Strijk goed op. 




Stap 3:
- Naai je logo vast. Je kan dit uiteraard ook op een andere plek doen.
- Vouw beide uiteinden 4cm naar binnen. Zet even vast met een speldje. 




Stap 4: 
- Naai zo dicht mogelijk aan de rand van de lange zijden. Ik heb ervoor gekozen om dit te doen in een contrasterende kleur (wit), maar ben je niet zeker of je zo fijn kan naaien, doe het dan in een gelijke kleur. 

Steek er een kaart of bon in en klaar!



1 opmerking:

  1. knap geschreven en heel duidelijk, ga ik zekers eens uitproberen, alleen ontbreekt het me nu aan tijd.

    BeantwoordenVerwijderen