vrijdag 30 mei 2014

in overdrive...

Een beetje toch. Vandaag naar het stoffenspektakel geweest. Want in mijn overvolle stoffenkast was nog niet aan het uitpuilen. Wel vanaf vandaag wel. Tijd om veel te naaien in juni en augustus. Want dan ga ik tijd hebben. Tegen volgend stoffenspektakel moet er toch een hele hoop uit de kast zijn :-)

Hierbij mijn gekochte stofjes:



2 stofjes links zijn zeer dunne polyester/katoenen stofjes. Ik denk hierbij om van die flodder broeken te maken.
De bloemen is zijde-achtig. Uiteraard niet echt, maar oefenen op schuivende stofjes moet ik nog.
Rechts is een dikke, beetje leder-achtige, stof. Ik denk hierbij om een tas te maken.




Meeste linkse stof is tricot. De waarbij de stof van een egalere stof naar een bloemenstof gaat. Ik denk om dit in een vrij simpel A-lijntje eens uit te testen.
De middelste is gewone tricot. Maar ben fan van de felle bloemen.
Rechtse stof is een gebloemde punta di roma. Een dikke tricot dus, die niet zo mee rekt. Daar denk ik een kleedje dat ik nu heb voor over te nemen.





En nu de katoentjes. Of zo voelt het toch aan, ik moet het nog allemaal eens testen.
Dit zijn allemaal dikkere katoentjes (behalve het wit). Ik zie me hier retro kleedjes in te maken. Het meeste linkse is een beetje gewafeld. De andere zijn gewoon. Misschien dat ik het tweede van rechts ook wel een tas ga maken.




Ik kon geen enkel stofje laten liggen, te mooi. Nu nog tijd vinden :-)





1 opmerking:

  1. Jij hebt idd je slag geslagen nu tijd vrijmaken om al dat moois te maken. Veel succes !

    BeantwoordenVerwijderen