woensdag 4 december 2013

smocken, 2e keer...




Zoals gemeld ben ik op les geweest. En daar had ik een idee. Dat moesten we dan uitvoeren, uiteraard!
Een vriendin was zwanger (ja, haar cadeau is hier ondertussen zelfs al gepasseerd). Voor haar heb ik een rokje gemaakt. Was niet zo gemakkelijk, zo rekening houden met een buik die elke dag veranderd. Maar we hebben ons best gedaan en het is goed gekomen.



Hoe ik dit gedaan heb. Wel bij een andere vriendin heb ik gemeten hoeveel haar buik gegroeid was tegen het einde van haar zwangerschap. En het voorpand is gewoon hoger gemaakt dan de achterzijde. Op voorhand, voor ik beide zijde aan elkaar heb gemonteerd, had ik voor- en achterzijde gesmockt. Dan mooi aan elkaar genaaid en klaar.

Spijtig dat de rok jeukt op de buik... Een zwangere buik is blijkbaar zeer gevoelig. Maar toch een leuk idee, eens nadenken hoe we dit oplossen kunnen.

Maar toch een zeer mooi buikje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten