woensdag 22 maart 2017

Even stoefen...

Ik heb al een paar kledingstukken getoond die ik voor Janne gemaakt heb. Maar nu heeft onze kleine mevrouw ze ook al gedragen. Dus daarvoor dit blogbericht.

Ik ben soms wel ver moeten gaan zoeken, want bijna alles is te klein. Hierbij dus een klein overzichtje.


Ik heb over het patroon Janneke geblogd en toen wisten we al dat ons meisje de naam Janne ging krijgen. Mijn man vond dat de titel toen teveel weg gaf en ik vond het wel grappig. Maar hier is ze dus bij de Sint. Ze dacht er duidelijk het hare van.
(Janne was toen anderhalve maand oud)






Ik heb ook de Lila jumpsuit van Compagnie M gemaakt voor Janne. Dit patroon viel veel te groot uit en ging dus een tijdje terug in de kast. En toen ik er terug aan dacht, was het bijna te klein. Spijtig genoeg heeft ze het dus maar een paar keer aan gehad en er telkens ook op teruggegeven.
(Janne was toen één maand oud)



Het jurkje van knippie is eigenlijk nooit een jurkje geweest. Vanaf het begin viel me al op dat knippie zeer breed valt. Maatje 56 draagt mijn meisje momenteel, maar dan als tuniek. Ze kan er nog wel een tijdje in denk ik.
Ik maak dus momenteel nog wel kleedjes uit knippie, maar ik neem een 56 en verleng het tot een 74, want ze vallen breed en kort.
(Janne nu)




Het laatste dat ik jullie vandaag ga laten zien, hebben jullie nog niet gezien. Ik maak voor veel kindjes bij de geboorte een wikkeldeken en uiteraard heb ik dat ook voor mijn eigen kindje gedaan. Ze sliep er heel graag in. Ik heb toen ook een knuffeldoekje gemaakt en dat heeft ze ook graag in haar bed. Spijtig genoeg was ze er na een maand uitgegroeid en dat vond ik spijtig. Maar ze heeft er zeker wel genot van gehad!
(Janne één week oud)



5 opmerkingen:

  1. Wat een schatje toch! Ze straalt in haar mommy-made outfits!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh zo schattig! Hopelijk gunt ze je wat tijd om haar kleerkast uit te breiden 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aangezien ik geen antwoord krijg via messenger of mail, probeer ik het langs deze weg. Ik had graag de Alma rok gemaakt voor de linkparty, kun je de gegevens doorsturen naar mij zodat ik de deadline haal? Dankjewel

    BeantwoordenVerwijderen